۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳

امام جمعه یزد:

استانداران توصیه‌های حضرت علی(ع) به مالک اشتر را مدنظر قرار دهند

استانداران توصیه‌های حضرت علی(ع) به مالک اشتر را مدنظر قرار دهند

یزد - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به استانداران و مدیران توصیه کرد تا توصیه‌های حضرت علی(ع) به مالک اشتر که شرح کامل آن در نهج البلاغه آمده را مطالعه کرده و مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تودیع و معارفه استاندار یزد با اشاره به اینکه رفت و آمد مدیران و مسئولان، رفتن یک خوب و آمدن خوبی دیگر است، اظهار کرد: این رفت و آمدها به دنبال خود بیم و امیدهایی به دنبال دارد.

وی از تلاش‌های بسیار و ارزنده مهران فاطمی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم استاندار جدید نیز منشأ خدمات ارزنده برای مردم یزد باشد.

ناصری با اشاره به گزیده‌هایی از نامه‌های حضرت علی (ع) به مالک اشتر عنوان کرد: حضرت علی (ع) در این نامه به مالک اشتر فرمودند که ما تو را فرستادیم در سرزمینی که حاکمانی قبل از تو بوده‌اند و مردم آنجا به تو آن نگاهی را می‌کنند که به حاکمان قبل داشتند اما باید تو برنامه دیگری داشته باشی.

وی با بیان اینکه حضرت چهار دستور به مالک می‌دهد، افزود: آبادی شهرها، جمع آوری خراج، اصلاح امور مردم و مقابله با دشمنان مردم باید در صدر کارهای تو قرار گیرد.

امام جمعه یزد به تشریح این نامه در ابعاد مختلف پرداخت و گفت: رام کردن نفس در هنگام سرکشی و دست برداشتن از آرزوهای دراز، از مهمترین توصیه‌های حضرت به مالک اشتر بوده است.

وی به قرائت کامل این نامه پرداخت و بیان کرد: از بخشش خدا بی نیاز نیستی بنابراین از کیفر کردن شادی نکن و اگر از بزرگی دچار تکبر شدی به بزرگی پروردگار بنگر که از تو بزرگ‌تر است.

آیت الله ناصری ادامه داد: همانگونه که حضرت علی (ع) توصیه کردند؛ بخیل را در مشورت کردن دخالت نده که تو را از نیکوکاری باز می‌دارد و از تنگدستی می‌ترساند و با ترسو مشورت نکن که ترسو هم روحیه ات را در انجام کارها سست می‌کند؛ همانا بخل و ترس و حرص ریشه آنها از بدگمانی به ریشه خداوند متعال است، استانداران و مدیران و مسئولان این توصیه‌ها را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 6255128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha